top of page

איך מפתחים שחקן חכם - חלק ב'

במידה ולא קראתם את חלקו הראשון של המאמר, על איך לפתח ספורטאי חכם , מוזמנים לקרוא אותו בלינק המצורף.

מהם אבני הדרך לפיתוח ספורטאי חכם ?

3. חשיבה בתנועה- לא בכל תרגול צריך לעצור ולהסביר. אפשר בהחלט להוסיף הנחיות לשלב ב' בזמן ביצוע שלב א' . כמובן שההנחיות צריכות להיות פשוטות ומנוסחות בבהירות. השחקן צריך להיות מיומן מספיק בחלוקת קשב טובה כדי לקלוט הנחיות בזמן תנועה. אפשרות נוספת היא לתת מספר הנחיות מראש, לפני תחילת התרגול ולהגיד לשחקנים שבסימן ויזואולי או שמיעתי אנו מחליפים הנחייה.

שנו מרכיב בתרגיל או במשחקון מבלי להודיע לשחקנים על כך, למשל: באמצע משחקון של 4 על 4 סמנו לאחד השחקנים לבוא אליכם ותעבירו אותו לקבוצה השנייה על מנת ליצור יתרון מספרי. שימו לב מתי אחת הקבוצות מבינה כי היא ביתרון מספרי ומשנה את סגנון משחקה. במידה והשחקנים עוצרים לרגע ומביטים לעברכם פשוט תגידו להם להמשיך לשחק.

אם סידרתם תרגול שנקודות הייחוס שלו זה 4 קונוסים בצבעים שונים, החליפו את צבע או את מיקום הקונוסים תוך כדי ביצוע התרגיל מבלי שהשחקנים יבחינו בכך. לאחר שתהפכו את זה לנוהל שחוזר על עצמו השחקנים יתרגלו לבדוק את עצמם במבט נוסף לפני ביצוע הפעולה, ויישארו מעוררים כי יחשבו על האופציה שיתרחש שינוי - ובדרך זו גם יעלו את רמת הריכוז שלהם בתרגולים.

4. יצירתיות- הציבו לשחקנים מטרה מסוימת ודרשו מהם להציג מספר פתרונות כדי להשיג את המטרה. עשו זאת במפגשים חברתיים וגיבוש. עשו זאת בחלק מהאימון. תנו להם את החופש להיות יצירתיים גם במשחקים. הכי קל לגדל שחקנים שכל המשחק חושבים רק איך לא לעשות טעות, משחקים על בטוח ו 'עושים את העבודה'. למדו אותם שחלק לא מבוטל מ"העבודה" שלהם זה להעז. היו בטוחים שלשחקנים שלכם יש מספיק הבנת משחק כדי שהיצירתיות של שחקן כזה או אחר לא תשבש את תוכנית המשחק שלכם. כשאתם שופטים יצירתיות תבחנו את הגיון המהלך של השחקן - לא את התוצאה שלו . כשהילד יהיה שחקן בוגרים הוא יישפט על פי התוצאות. כעת הוא רק בדרך להיות שחקן בוגרים. זכרו, המטרה שלכם זה לפתח שחקן חושב, שחקן שמעז לקחת סיכונים. היו מוכנים לשלם את מחיר הטעויות של השחקן - וקחו את האחריות עליכם. זו הדרך היחידה בה שחקנים אחרים יקבלו את המסר שלהעז ולהיות יצירתי זה טוב יותר מאשר לשחק רק את הבטוח במטרה לא לטעות.

5. פתרון בעיות- הציבו לשחקנים מטרה מסוימת בתרגיל, הדרך למטרה תלויה אך ורק בהם. אין דגשים, אין עזרות מהמאמנים, אך הם יכולים להיעזר אחד בשני. כאן תוכלו לראות מי מהשחקנים מסוגל לפתור בעיות בכוחות עצמו ומי צריך שיעזרו לו. מי מוכן לקחת סיכונים גם במחיר של טעות ומי מפחד לעשות טעות והולך רק על בטוח. זה גם המקום לראות את שיתוף הפעולה והתמיכה של השחקנים זה בזה, מקום להסתכל על ה'קבוצה' ומערכת היחסים של הפרטים בתוכה.

6. קבלת החלטות - פתחו תרגילים אשר מצריכים מהשחקנים לחשוב ולקבל החלטה אחת מבין כמה אפשרויות. תנו לשחקנים מספר אופציות כאשר הם צריכים לקבל החלטה נכונה על סמך דגשים שנתתם להם בתרגיל. את קבלת ההחלטות עשו ע"פ שני סוגי סימון, סימון ויזואלי וסימון שמיעתי. הסימון הויזואלי גורם לשחקנים לבצע מבט ועל פיו לקבל החלטה. הסימון השמיעתי גורם לשחקנים לדבר בינהם, ולקבל החלטה בעזרת שחקן נוסף לקבוצה. עשו את התרגיל "נקי" ולאחר מכן הכניסו מרכיב של לחץ: הגנה, זמן, סיומת וכו'. שבחו שחקן שמקבל החלטה טובה(מגיע לו) ועודדו שחקן שמקבל החלטה לא טובה (מגיע לו).

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page