top of page

טיפ 51 – שמור בסוד את מטרותיך לטווח ארוך

לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!

מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן.

למרות שזה טבעי ומפתה מאוד לרצות להכריז על מטרות גדולות, חכם יותר לשמור אותן לעצמך. בניסוי שנערך בשנת 2009 באוניברסיטת ניו-יורק קיבלו 163 נבדקים משימה קשה לביצוע, לה הוקצו 45 דקות. למחצית מהנבדקים נאמר להודיע מראש לאחרים מהן מטרותיהם במשימה, ולמחצית נאמר לשמור אותן לעצמם. הנבדקים שהכריזו על מטרותיהם פרשו מהמשימה לאחר 33 דקות בממוצע, ודיווחו כי הם שבעי-רצון מהתוצאות. הנבדקים ששמרו לעצמם את מטרותיהם, לעומת זאת, ניצלו את כל 45 הדקות כדי לעבוד, ושמרו על מוטיבציה גבוהה (למעשה, הם ביקשו להמשיך ולעבוד על המשימה לאחר שהמבדק הסתיים).

כאשר אתה מודיע לאחרים על מטרותיך לטווח ארוך, אתה מקטין את הסיכוי שהן יתממשו, משום שבכך אתה יוצר תגמול בלתי-מודע – אתה מרמה את המוח שלך וגורם לו להרגיש שהוא השיג למעשה את המטרה. לשמור לעצמך את המטרות הגדולות שלך היא אחת המטרות החכמות ביותר שאתה יכול להציב לעצמך.

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page