top of page

טיפ 43 – אמץ חזרות

לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!

מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן.

חלק שלישי: לשמר התקדמות

פיתוח כישרון הוא כמו טיול בחיק הטבע. אתה תתקל באתגרים; תפגוש מכשולים, מישורים ועליות תלולות; המוטיבציה שלך תדעך ותתעורר. כדי לשמר התקדמות, הכרחי להיות גמיש ברגע אחד ועקשן ברגע אחר, להתמודד עם מכשולים מידיים, תוך שמירת המיקוד שלך על האופק אליו אתה חותר: בקיצור, להיות מטייל מלא תושייה. הטיפים בחלק הזה נועדו לצייד אותך בכמה כלים למסע.

אמץ חזרות

לחזרות יש מוניטין גרוע. אנו נוטים לחשוב עליהן כמשעממות ונטולות-השראה. אבל התפיסה הזו היא טעות עצומה. חזרות הן הכלי היחיד החזק ביותר שיש לנו כדי לשפר את המיומנות שלנו, כיון שהן משתמשות במנגנון המובנה שיש לנו, המאפשר להפוך את החיווט במוח שלנו למהיר יותר ומדויק יותר.

כאשר צוות 6 של יחידת אריות הים האמריקנית התאמן, בחודש מאי 2011, לקראת הפשיטה על מקום המקלט של אוסמה בין-לאדן בפקיסטן, הוא הקים שחזור בגודל מלא של המתחם בצפון –קרולינה ונוודה, והתאמן עליו במשך שלושה שבועות. אריות הים תרגלו עשרות פעמים סימולציה של הפעולה. עשרות פעמים הם יצרו תנאים שונים, בהם הם היו עשויים להיתקל. הם השתמשו בכוחה של החזרה כדי לבנות במוחם את החיווט הדרוש לביצוע המשימה.

בואו נראה דוגמה נוספת. מו נורמן היה קנדי ביישן, ששיחק למשך זמן קצר בסבב הגולף המקצועני בשנות השישים והשבעים של המאה העשרים. הוא היה גם, לפי כל ההערכות, שחקן הגולף המדויק ביותר בהיסטוריה. במשחק אחד הוא הצליח להכניס את הכדור לגומה בחבטה אחת, בשבע-עשרה מתוך שמונה-עשרה הגומות במגרש. לפי הערכתו של טייגר וודס, הוא היה אחד משני שחקני הגולף בעלי השליטה הטובה ביותר בחבטה שלהם בהיסטוריה. נורמן היה, כפי הנראה, גם אוטיסט, שבגיל צעיר נשבה בכוחה של החזרה. מגיל שש-עשרה ואילך חבט נורמן בשמונה מאות עד אלף כדורים ביום, חמישה ימים בשבוע; היבלות בידיו הפכו כה קשות, עד שהוא נדרש להסירן בעזרת סכין. בשל ההתמודדויות הרגשיות שלו, התקשה נורמן להתחרות בטורנירים. אך בהדגמה שערך בשנת 1995 הוא חבט חמש מאות כדורים בזה אחר זה, שכולם נחתו במרחק של עד חמישה מטרים זה מזה. כפי שטייגר וודס ניסח זאת, "נורמן קם כל בוקר וידע שהוא עומד לחבוט טוב. בכל יום. זה מפחיד כמה החבטות שלו היו מדויקות".

לאמץ את החזרות פירושו לשנות את התפיסה שלך; במקום לראותן כמטלה, התייחס אליהן ככלי החזק ביותר שלך. כפי שאמר אמן אמנויות הלחימה ברוס לי, "אני לא מפחד מהאדם שהתאמן פעם על עשרת-אלפים בעיטות. אני מפחד מהאדם שהתאמן על בעיטה אחת עשרת-אלפים פעמים".

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page