top of page

טיפ 42 – חלק ב, שש דרכים להפוך למורה או מאמן טוב יותר

לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!

מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן.

2. המנע מלשאת נאומים ארוכים – במקום זאת העבר פיסות מידע מלאות-חיות

תודות לסרטים, רבים מאתנו גדלים במחשבה שמורים ומאמנים גדולים עומדים באצילות לפני קבוצות ונושאים נאומים מלאי-השראה. שום תיאור לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. מורים ומאמנים גדולים לא עומדים בחזית; הם עומדים לצד האנשים להם הם עוזרים. הם לא נושאים נאומים ארוכים; הם מעבירים מידע שימושי בפיסות קטנות ומלאות-חיות.

כמאמן בליגת ילדים התרגלתי לתת הוראות לקבוצה שלמה בו-בזמן; למשל ללמד את כולם את הטכניקה הנכונה לתפוס כדור בייסבול שעף קרוב לקרקע. אך לאחר שביליתי זמן עם מאמני-על, התחלתי להתמקד בהעברת מסרים קצרים, ממוקדים ומותאמים-אישית לכל שחקן, אחד בכל פעם. והשיטה עבדה טוב הרבה יותר. לא רק ששחקנים תפסו מהר יותר את כוונתי, אלא גם שהתהליך יצר תקשורת קרובה יותר.

כאשר אתה מאמן, דמיין את האור במוחו של המאומן מתחזק, את הנתיבים המוחיים מנצנצים, מתאמצים ליצור קישורים חדשים. השאלה אינה איזה מסר גדול וחשוב אתה יכול להעביר. השאלה היא איזה מסר מדויק ומלא-חיים אתה יכול להעביר ברגע זה, שינחה את המאומן לבצע את המאמץ הנכון.

Gregg Popovich Steve Kerr Micd Up Warriors vs Spurs March 29 2017 201617 NBA Season

BILL WALTON: John Wooden's Pregame Speech

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page