top of page

טיפ 19 – אל תבצע תרגולים – במקום זאת, שחק משחקים קטנים וממכרים

לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!


מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן.


המילה "תרגולים" מעוררת תחושה של עבודת פרך חסרת-משמעות. תרגולים נתפסים כמכניים, רפטטיביים ומשעממים. משחקים, לעומת זאת, הם ההפך הגמור. הם מעבירים תחושה של הנאה, חיבור ותשוקה.

משום כך, מיומנות משתפרת מהר יותר כאשר תופסים אותה כמשחק ולא כתרגול. בדקו את הביוגרפיה של כל מבצע ברמה עולמית, ותגלו סיפור על משחק קטן וממכר. זה יכול להיות שחקן הגולף הצעיר, רורי מקילרוי, שנהג להתאמן בחבטת כדורי גולף לתוך מייבש הכביסה המשפחתי; וורן באפט הילד, שמכר מסטיקים מדלת לדלת וניסה להבין איזה טעם הוא הנמכר ביותר; או קית' ריצארדס, בתחילת הקריירה של הרולינג סטונס, שניסה לפענח ריף גיטרה בתקליט בלוז עתיק.

מה שמשותף לכולם הוא תחושה ממכרת ועסיסית של מעורבות, הנאה והתרגשות. למאמנים טובים יש כישרון להפיכת הפעולות השגרתיות ביותר – במיוחד הפעולות השגרתיות ביותר – למשחקים. העיקרון השולט הוא זה: אם אפשר לספור את זה, אפשר להפוך את זה למשחק. תרגול בנגינת אקורדים בגיטרה למשל, הוא משעמם. אבל אם תספור את מספר הפעמים שאתה מבצע זאת באופן מושלם, ותעניק לעצמך נקודה על כל ביצוע מושלם, הפכת את התרגול למשחק. עקוב אחר ההתקדמות שלך וראה כמה נקודות תצליח לצבור במשך שבוע. בשבוע שאחריו נסה להגיע למספר גבוה יותר.

שימו לב למשחק קטן שמתרגל מיומנויות בסיסיות לבייסבול: אסור שיהיו לשחקן 2 כדורים בידיים וכל אחד מוסר למי שהוא רוצה.

קישור לטיפ 18

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page