top of page

טיפ 36 – המצא מבחנים יומיים

לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!

מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן.

שגרה יומית בחממות הכישרונות מלאה במבחנים קטנים. המבחנים אינם מדעיים ולא מתייחסים אליהם כאל "גזר דין" – הם דומים הרבה יותר לתרגולים הממוקדים ביעדים, שמומצאים על ידי התלמידים ומוריהם.

למשל, טייגר וודס המציא מבחן לפיו עליו לחבוט אחוז מסוים של חבטות, למרחק מסוים בכל יום (80% של חבטות במחבט מסוים למרחק של 15 מטרים למשל). בבית הספר למוזיקה מדואומאונט, מורים מציבים לתלמידים מבחן מאולתר ותוחבים שטר של חמישה דולר לתוך הכינור או הצ'לו של התלמיד – אם הוא מנגן את הקטע באופן מושלם הוא זוכה בכסף. רוברט לנסדורפ, מאמנם של הטניסאים פיט סאמפרס, טרייסי אוסטין ולינדזי דוונפורט, משתמש במשחק זהה באמצעות הכנסת שטר של עשרה דולר לתוך קונוס כתום קטן – פגע בקונוס וזכה בכסף.

המורים אינם מתייחסים למשחק כאל 'שוחד', אלא כאל הוספת 'פלפל', מוטיבציוני להגברת העניין. כפי שהמורה לצ'לו, הנס ינסן, הסביר לי, "הדבר החשוב, הדבר היחיד, הוא לעזור לתלמידים לדחוף את עצמם. יש דרכים רבות לעשות זאת; זה לא ממש משנה אם מדובר בכסף, שוקולד, גאווה או משהו אחר".

כדי להמציא מבחן טוב, שאל את עצמך: "מהו מרכיב יסוד אחד של המיומנות הזו? כיצד אני יכול לבודד את יכולתי לחזור על הביצוע או את הדיוק שלי, ולמדוד אותו? איך אני יכול להפוך אותו לכיפי, מהיר וניתן לחזרה, כך שאוכל למדוד את ההתקדמות שלי בו?"

שרן ייני, עוז פרץ ואבי צבאג באימון נוירו-קוגינטיבי


פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page