top of page

טיפים 34 ו 35

לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!

מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן.

טיפ 34 השתמש בשיטת 'הסנדוויץ'

תרגול עמוק פירושו לאתר ולתקן טעויות, ולכן עולה באופן טבעי השאלה הבאה: "מהי הדרך הטובה ביותר לוודא שאינך חוזר על טעויות?" דרך אחת היא להשתמש בטכניקת הסנדוויץ'. סדר הפעולות שלה הוא כזה:

  1. בצע את התנועה הנכונה

  2. בצע את התנועה השגויה

  3. בצע שוב את התנועה הנכונה

המטרה היא לחזק את התנועה הנכונה ולהטיל אלומת אור על השגיאה, כדי לצרוב אותה במעגלים שבמוח, באופן שימנע אפשרות שהיא תתרחש מבלי שנשים אליה לב.

.

טיפ 35 – השתמש בטכניקת 3 כפול 10

את הטיפ הזה קיבלתי מד"ר דאגלס פילדס, נוירולוג במרכז הלאומי לבריאות בבטסדה, מרילנד, החוקר את תחום הזיכרון והלמידה. הוא גילה שהמוח שלנו יוצר קישורים חזקים יותר כאשר הוא מגורה שלוש פעמים, עם 10 דקות מנוחה בין גירוי לגירוי. התרגום של המידע הזה לעולם האמתי הוא: כדי ללמוד משהו באופן האפקטיבי ביותר, תרגל אותו שלוש פעמים, עם מנוחה של עשר דקות בין כל תרגול. "אני מיישם זאת תמיד כשאני צריך ללמוד משהו בחיי, וזה פשוט עובד", אומר פילדס. "למשל כשאני צריך להשתלט על קטע נגינה קשה בגיטרה, אני מתרגל אותו פעם אחת, אז אני עושה משהו אחר במשך עשר דקות ואז אני מתרגל אותו שוב (וכן הלאה)".

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page