top of page

טיפ 33 – כדי ללמוד מספר לימוד, סגור אותו

לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!

מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן.

בואו נניח שבעוד שבוע תיבחנו על עשרה עמודים מתוך ספר לימוד. יש לכם שלושים דקות ללמוד. איזו מתודת תרגול תעזור לכם לקבל ציון טוב יותר?

  1. לקרוא את עשרת העמודים האלה ארבע פעמים ברצף, ולנסות לזכור אותם

  2. לקרוא את עשרת העמודים האלה פעם אחת, ואז לסגור את הספר ולכתוב סיכום שלהם באורך עמוד אחד

התוצאה של שתי השיטות אפילו לא קרובה להיות דומה. מחקרים הראו שאנשים שבחרו בשיטה השנייה זוכרים לטווח ארוך 50% יותר חומר מאשר אנשים שבחרו בשיטה הראשונה. הסיבה לכך נובעת מאחד מהחוקים הבסיסיים ביותר של האימון העמוק: ללמוד פירושו לעשות מאמץ. לקרוא באופן פסיבי ספר – תהליך חסר-מאמץ באופן יחסי, במהלכו אנחנו נותנים למילים לשטוף אותנו כמו זרם חמים באמבט – לא מכניס אותנו לאזור האפקטיביות. פחות מאמץ = פחות למידה.

מצד שני, סגירת הספר וכתיבת סיכום מכריחה אותך לברר לעצמך את הנקודות המרכזיות (סט אחד של תרגול מאמץ), לעבד ולארגן את הרעיונות האלה כך שישמעו הגיוניים (עוד מאמצים) ולכתוב אותם על הדף (עוד מאמץ, יחד עם חזרה). המשוואה תמיד זהה: יותר מאמץ = יותר למידה.

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page