top of page

טיפ 26 – האט (אפילו יותר ממה שאתה חושב)


לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!


מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן.


כאשר אנחנו לומדים לעשות משהו חדש, הדחף המידי שלנו הוא לעשות אותו שוב, מהר יותר. התופעה ידועה כדחף "היי, תראו אותי!" הדחף הזה למהירות הוא הגיוני לגמרי, אבל הוא יכול גם לגרום לרשלנות בביצוע, במיוחד כאשר מדובר במיומנויות קשות (ראו טיפ 8). אנחנו מחליפים דיוק – וביצוע לטווח ארוך – בעונג רגעי. אז האט.

אימון איטי באופן קיצוני עובד כמו זכוכית מגדלת: הוא מאפשר לנו להרגיש בטעויות שלנו בברור, וכך לתקן אותן. אימון איטי משמש בחממות כישרונות רבות להוראת מיומנויות קשות, החל ממועדון הטניס ספרטק (בו חובטים הטניסאים באיטיות כזו, הגורמת להם להיראות כמו רקדני באלט), עד לבית הספר ספטיאן למוזיקה בת-זמננו (בו לומדים התלמידים שיר חדש באמצעות שירת תו איטי אחד בכל פעם). בן הוגאן, שנחשב לבעל חבטת הגולף המושלמת ביותר, טכנית, בהיסטוריה של המשחק, נהג להתאמן באיטיות כזו, שכאשר הוא נגע בסופו של דבר בכדור, הוא הזיז אותו סנטימטרים ספורים בלבד. המוטו של כול אלה הוא משותף: "החוכמה היא לא כמה מהר אתה יכול לעשות את זה. החוכמה היא כמה לאט אתה יכול לעשות את זה נכון".

Slow motion practice

Piano Masterclass on Slow Practice Part 1

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page