top of page

טיפ 25 – הקטן את המרחב

לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!


מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן.


חלל אימונים קטן יותר יכול להגביר את האפקטיביות של האימון, כאשר משתמשים בו להגדלת האינטנסיביות של התרגול ולהבהרת מטרתו. דוגמא טובה אפשר למצוא באימוני קבוצת הכדורגל של ברצלונה. המתודה היא פשוטה: חדר אחד, קצת גדול יותר מחדר אמבטיה, שני שחקנים וכדור אחד – מי שמצליח להחזיק בכדור יותר זמן מנצח. המשחק הקטן הזה מבודד ודוחס מיומנות בסיסית – שליטה בכדור – באמצעות יצירת סדרת סיטואציות משבריות, מלאות במאבקים, להן השחקן צריך להגיב, ובעזרתן הוא משתפר. "זה נראה ממש מטורף", אומר מאמן לשעבר באקדמיה של ברצלונה, בשם רודולפו בורל. "אבל זה עובד".

אני השתמשתי בווריאציה של האימון הזה כדי ללמד את שחקני קבוצת הבייסבול שלי להתמודד עם מצבים הגנתיים (בהם נדרש כל שחקן לדעת על איזה בסיס עליו להגן), והיו לנו כמה אימונים פרודוקטיביים במרחב בגודל של סלון דירת מגורים. מה הכי אהבתי בזה? שלא הייתי צריך לצעוק לצד השני של המגרש.

הטיפ הזה שימושי גם למרחבים שאינם פיזיים. משוררים וסופרים מצמצמים את שדה האימון שלהם באמצעות שימוש בכלים מגבילים, כדי להכריח את עצמם להתמודד עם אמצעי ביטוי מצומצמים – כמו שירת הייקו יפנית ותרגילי כתיבת-מיקרו. כותבי קומדיות למשל משתמשים ב-140 התווים של טוויטר כזירה להשחזת המיומנויות שלהם. גם עסקים יכולים להרוויח מדחיסה כזו. טויוטה מאמנת עובדים חדשים באמצעות כיווץ פס הייצור כולו לחדר אחד, מלא בדגמים של ציוד הייצור, המוקטן לגודל של צעצועי ילדים. החברה גילתה שאימון-מיני זה יעיל יותר מאשר אימון בפס הייצור עצמו.

שאל את עצמך: "מה המרחב המינימלי שדרוש כדי לבצע את התרגולים? מתי המרחב הנוסף מעכב תקשורת מהירה וקלה?"

FC Barcelona AMAZING Tiki-Taka Skills

פרולוג אישי




מספרים שהסופר ארנסט המינגוויי המציא סגנון כתיבה של סיפורים ב-6 מילים. הסיפור הראשון שכתב היה "למכירה: נעלי תינוק, מעולם לא ננעלו". לא ברור אם הוא זה שאכן כתב את הסיפור הקצרצר כל-כך ולא ברור אם הוא שהמציא את סגנון הכתיבה הזה, אבל הרעיון מצוין בכל מקרה. המינגוויי, לפי הסיפור הזה, טען שזו עבודתו הטובה ביותר..

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page