top of page

טיפ 23 – דמיין את המעגלים במוחך יוצרים קשרים חדשים


לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!


מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן.



כאשר אתה נמצא באזור האפקטיביות, בקצה גבול יכולתך, ומצליח להגיע מעבר לו, אתה יוצר ומחזק קישורים חדשים במוחך. טעויות הן לא באמת טעויות אז – הן המידע בו אתה משתמש כדי לבנות את הקישורים הנכונים. ככל שאתה משקיע תשומת לב רבה יותר בטעויות ומתקן אותן, כך תבנה יותר את הקישורים הנכונים במוחך. ככל שתדמיין יותר את התהליך הזה, כאשר הוא מתרחש, כך יהיה לך קל יותר להתייחס מחדש לטעויות כפי שהן באמת: כלים לבניית מיומנות.


How Does the Brain Work? - Human Cognition


טיפ 24 – דמיין את המעגלים במוחך הופכים למהירים יותר


בכל פעם שאתה מתאמן אימון עמוק, הנתיבים במוחך הופכים מהירים יותר. במהלך הזמן, מהירות האותות הנשלחים עולה מ-3 קמ"ש ל-300 קמ"ש. זה עוזר ומעורר מוטיבציה לדמיין כיצד הנתיבים במוחך הופכים מכבלי נחושת פשוטים לכבלי פס-רחב בעלי מהירות גבוהה, כיון שזה בדיוק מה שקורה (למידע נוסף על התהליך הזה, קראו את הנספח שיתפרסם בסיום סדרת הטיפים).

Daniel Amen - Change Your Brain, Change Your Life

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page