top of page

טיפ 22 – שים לב מיד לאחר שאתה טועה

לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!


מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן.

רובנו אלרגיים לטעויות. כאשר אנחנו עושים טעות, כל האינסטינקטים שלנו "מפצירים" בנו להסב את המבט, להתעלם מהטעות ולהעמיד פנים שהיא לא קרתה כלל. לנהוג כך פרושו לטעות, כי כפי שראינו כבר, טעויות הן התמרורים שמנחים אותנו בדרך לשיפור. במהלך מחקרים בהם נסרק מוחם של הנבדקים התגלה פרק זמן קריטי, שנמשך 0.25 שניות, אחרי שהנבדקים טעו. במהלך פרק הזמן הזה עושים הנבדקים אחד משני דברים – מפנים את כל תשומת הלב שלהם לטעות, או מתעלמים ממנה. אנשים שבוחנים בתשומת לב את הטעות שעשו, כך התגלה במחקרים, לומדים הרבה יותר מאשר אנשים שמתעלמים מהטעות.

פתח את ההרגל להתייחס מיד, ובתשומת לב רבה, לטעויות שאתה עושה. אל תירתע ואל תעצום את עיניך; התבונן הישר אל הטעויות שלך, ראה מה קרה, ושאל את עצמך מה אתה יכול לעשות טוב יותר בפעם הבאה. התייחס לטעויות ברצינות, אבל אף פעם אל תיקח אותן באופן אישי.

גם הטובים טועים

קישור לטיפ 21 חשוב בדימויים

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page