top of page

טיפ 18 – העדף 5 דקות ביום על שעה בשבוע


לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!



מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן.


באימון עמוק, "חטיפי" אימונים יומיים קצרים הם אפקטיביים יותר מאשר "ארוחת שחיתות" של אימון אחד גדול בשבוע. הסיבה נעוצה באופן בו מתפתח מוחנו – באופן הדרגתי, מעט בכל יום, אפילו כאשר אנחנו ישנים. אימון יומי, אפילו בן 5 דקות, מזין את התהליך הזה, בעוד תרגול אקראי יותר מאלץ את המוח "לרדוף" אחריו. כפי שניסח זאת חלוץ הוראת המוזיקה שיניצו סוזוקי, "התאמן בימים בהם אתה אוכל".

כמה קצרים יכולים להיות פרקי האימון האלה? האנס ינסן, מורה לצ'לו באוניברסיטת נורת'ווסטרן, סיפק דוגמה לכך, כשלימד סטודנט לרפואה עמוס במטלות, שביקש להתאמן במשך שתי דקות בלבד ביום. בעבודה שיטתית הם פירקו יצירה מוזיקלית לקטעים שמרכיבים אותה, והתמודדו, קודם כל, עם הקשים ביותר. בעקבות התרגול, הסטודנט הצליח ללמוד אטיוד מסובך בתוך שישה שבועות. "נדהמנו עד כמה הצלחנו", אמר ינסן. "המפתח היה להיות בפוקוס מוחלט ולהקפיד, ללא כל פשרות, ועל איתור ותיקון מההתחלה של כל טעות זעירה".

יתרון נוסף של אימון יומי הוא שהדבר הופך להרגל. עצם התרגול – פינוי זמן לביצועו, ההקפדה על ביצועו כראוי – הוא מיומנות בפני עצמה, אולי המיומנות החשובה מכל. תן לזה זמן. לפי מחקרים, ביסוס הרגל חדש דורש כשלושים ימים.

האחד והיחיד על משמעות האימון

קישור לטיפ 17- קבל בברכה מאבק

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page