top of page

טיפ 17 – קבל בברכה מאבק

לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!

מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן.

בכל חממות הכישרונות, ממוסקבה, דרך דאלאס וברזיל ועד ניו-יורק, ראיתי אותן הבעות פנים: עיניים מצומצמות, לסת מהודקת, נחיריים מורחבים, ופניו של מישהו שמנסה בעוצמה לחתור למטרה כלשהי, כושל, ומנסה שוב. אין מדובר בצירוף מקרים. אימון עמוק הוא בעל מאפיינים רגשיים, שמעידים על אופיו. אפשר לתאר את המאפיינים האלה במילה אחת: "מאבק".

ררובנו נרתעים באופן אינסטינקטיבי ממאבק, שכן לא מדובר בדבר נוח. מאבק מרגיש לנו כמו כישלון. עם זאת, כאשר מדובר בפיתוח הכישרון שלך, מאבק הוא לא עניין של בחירה – הוא כורח ביולוגי. יתכן שהדבר נשמע מוזר, אך זהו האופן בו עיצבה אותנו האבולוציה. המאבק והתסכול שאתה חש בקצה גבול יכולתך – הצריבה הלא-נוחה של "כמעט, כמעט" – היא התחושה של בניית קישורים נוירולוגיים חדשים, תופעה אותה מכנה הפסיכולוג רוברט ביורק מאוניברסיטת UCLA, "קושי רצוי". המוח שלך פועל בדיוק כמו השרירים שלך – אין כאב, אין הישג. לפעמים המאבק שמקדם אותך מתחיל בגיל צעיר

לפעמים המאבק שמקדם אותך מתחיל בגיל מאוחר:

אבל בד"כ מתחיל מינקות. בכל מיקרה מאבק זה ברכה להתפתחות:

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page