top of page

לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!

"מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן",

דניאל קויל.

המבוא המלא של המחבר בעברית

"אנחנו מה שאנחנו עושים שוב ושוב. המצוינות, לכן, אינה פעולה אלא הרגל", אריסטו.

טיפ 1 - בהה במי שאתה רוצה להיות

אם הייתם מבקרים בתריסר חממות כישרונות מחר, הייתם נדהמים כמה זמן המתאמנים מבלים בצפייה במבצעי-עילית. כאשר אני אומר 'צפייה', אני לא מתכוון להתבוננות פסיבית. אני מדבר על בהייה – מבטים שנעוצים בנשימה עצורה, מבלי למצמץ, במטרה לספוג כל שביב מידע אפשרי – מסוג המבטים שאפשר למצוא אצל חתול רעב העוקב אחרי ציפור או אצל תינוקות שמרותקים למראה חדש.

כולנו חיים עם 'מגן רוח' של אנשים לפנינו; אחד המפתחות להצתת המוטיבציה שלך הוא למלא את המגן הזה באנשים שהם דימויים חיים של ה'אתה' העתידי שלך, ולבהות בהם יום-יום. מחקרים מראים שאפילו קשר חטוף עם מושא החיקוי שלך יכול להגדיל דרמטית, באופן תת-מודע, את המוטיבציה שלך. אם יתברר לך למשל שלך ולמייקל ג'ורדן אותו תאריך לידה, הדבר יגדיל ב-62% את מידת המאמץ שתהיה מוכן להשקיע בתרגול תרגילי כדורסל קשים.

חממות כישרון רבות מתודלקות על ידי תופעת 'מגן הרוח'. בשנת 1997 לא הייתה אף שחקנית דרום-קוריאנית בסבב הגולף העולמי. כיום יש מעל 40, והן זוכות בשליש מכל האירועים בסבב. איך זה קרה? גולפאית אחת הצליחה (סה-רי-פאק, שזכתה בשני טורנירים גדולים בשנת 1998), ובזכותה מאות נערות דרום-קוריאניות פיתחו חלום חדש על ה'אני' העתידי שלהן. כפי שאמרה הגולפאית הדרום-קוריאנית כריסטינה קים: 'את אומרת לעצמך: 'אם היא יכולה, למה אני לא?'

'מגני רוח' יעילים באותה מידה גם למבוגרים. יחידה של הכוחות המיוחדים 'הכומתות הירוקות', החלה לאחרונה בתכנית אימון מנהיגות, במהלכה בילו חיילים מספר שבועות במשרדי ההנהלה של חברת ג'נרל אלקטריק. החיילים התייצבו במשרדים מדי בוקר וליוו את חברי הנהלה במשך כ יום בעבודה שלהם, ללא כל תפקיד מלבד לצפות. כאשר בתום תקופת האימון חזרו החיילים ליחידה, הבחינו מפקדיהם בשיפור ניכר – בביצועים, בתקשורת ובמנהיגות. "התכנית הייתה ללא ספק הצלחה", אמר לוטננט קולונל דין פרנקס, מפקד הגדוד. "אנחנו מתכוונים לעשות הרבה יותר תכניות כאלה בעתיד".

חשוב על 'מגן הרוח' כמקור אנרגיה למוחך. השתמש בתמונות (קירות החדרים ברבות מן החממות מכוסות בתמונות ופוסטרים של הכוכבים שלהן), או, אפילו טוב יותר, בוידיאו. רעיון אחד לסיום – הוסף כמה סרטוני וידיאו למועדפים שלך והשתמש בהם לפני אימון או בלילה לפני השינה.

בוידאו תוכלו לראות את סה רי פאק שהייתה הראשונה לפרוץ וסיפקה השראה לנערות בדרום קוריאה.

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page