top of page

גול נוירו-קוגניטיבי

במחלקת הנוער של מכבי ת"א, אנו עושים לראשונה בישראל פרוייקט נוירו-קוגניטיבי. מטרת העל של הפרוייקט היא לייצר שחקנים שמסוגלים לחשוב ולקבל החלטות טובות תוך כדי תנועה (איך מייצרים שחקנים חכמים- כנסו לקרוא ). מטרת על זו מורכבות ממספר רב של מרכיבים אשר יגרמו לשחקן להיות שחקן חכם יותר, ולקבל החלטות טובות יותר במהלך המשחק."תורת האימון בשנים האחרונות עברה שינוי מאוד גדול, עד לפני מספר שנים מקורות האנרגיה העיקריים היו בעיקר סיבולת, כוח ומהירות. היום, הנושא המרכזי הוא איך ליצור חשיבה מהירה יותר " - ד"ר מארק ורטהיים

השבוע, במסגרת תוכנית האימונים שבנינו למחלקת הנוער של מכבי ת"א, בחרנו להתמקד במרכיבי ההתמצאות במרחב, שינוי קבלת ההחלטות, תקשורת ויזואלית ושמיעתית, שמירת הכדור ברגל- לא לאבד "סתם" כדורים ותזמון התנועה והמסירה בין הקווים. כאשר ראינו אתמול בערב את הגול השני של בית"ר ירושלים צפנו תחושת סיפוק. הגול שילב בדיוק את חמשת המרכיבים הללו.

1. איתי שכטר פורץ על הקו, הרבה שחקנים היו מנסים להכניס ישר את הכדור לרחבה ומקבלים החלטה לא נכונה. איתי, הרים את הראש תוך כדי ההובלה, סקר את השטח, ראה שאין טעם להכניס כדור לרחבה, עשה סיבוב חכם מאוד אחורה וזיהה שטח פנוי למסירה.

2. השחקן שקיבל כדור משכטר השתמש בתקשורת ויזואלית, הרמת היד לצורך קבלת הכדור. לפני ההשתלטות הוא זיהה את רוקאביצה וידע שרוצה למסור אליו את הכדור. לצורך כך הוא עצר את הכדור לכיוום הפעולה הבאה שלו - המסירת עומק.

3. הכנסת כדור עומק בתזמון מושלם בין הבלמים לשוער בצירוף תנועת מתוזמנת היטב גרמה למהלך הזה להיות מהלך מושלם אשר מורכב כולו ממרכיבים נוירו-קוגניטיביים.

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page