top of page

מי אשם ?

יוהאן קרויף אמר בעבר שטכניקה טובה בשבילו היא לא איך לעשות תרגילים עם הכדור, אלא לדעת איך למסור את המסירה המושלמת, לכיוון הנכון ובתזמון המושלם. קרויף הוסיף ואמר, שמבחינתו מסירה טובה היא מסירה שתעזור לשחקן לבצע כבר את הפעולה הבאה. בסרטון המצורף של הגול השני שספגה קריית שמונה מרגלי מכבי פ"ת ננתח את פעולתם של שני שחקנים, הבלם והשוער.

חלקכם טענתם בתגובות בדף הפייסבוק שלנו שהקשר האחורי לא היה צריך למסור את הכדור אחורה בצורה שהוא מסר. אז נכון, השחקן לא סרק סביבו את השטח לפני שקיבל את הכדור ולכן האופציה הראשונה שלו למסירה הייתה אחורה. זאת הייתה הטעות שלו. לגבי המסירה ועוצמתה הן בהחלט היו טובות ולא הוא אשם בשער שספגה ק"ש.

חלקכם טענתם שהבלם הוא האשם העיקרי בספיגת השער. ובכן, קראו את הדגשים המצורפים לגבי ביצועיו של הבלם ואז ראו את הסרטון שוב.

עמידתו של הבלם - הבלם עומד ללא סיבה מיוחדת בחצי תפנית, כתוצאה מהעמידה הזו הוא סוגר לו את כל אופציות המסירה שמעבר לכתפו הימנית. במידה והבלם היה עומד עם פניו וגופו לעבר המגרש, עצירת הכדור שלו הייתה מתבצעת קודם כל קדימה ולא אחורה. או כמו שרואים בסרטון, היה יכול לשחרר את הכדור בנגיעה למגן הימני שהיה חופשי לגמרי. הבלם קיבל החלטה לא טובה בעקבות חוסר התמצאות במרחב.

איכות המסירה - בהילוכים החוזרים של החזרת הכדור אנו רואים את הבלם מכניס את כף רגלו מתחת לכדור. כתוצאה מכך, הכדור מגיע באוויר לשוער. הטכניקה, ע"פ קרויף רחוקה מלהיות טובה. הבלם היה חייב להפגיש את כף רגלו עם מרכז הכדור על מנת שהכדור יגיע לשוער על הדשא ולא באוויר. הבלם הקשה מאוד על פעולתו הבאה של השוער.

חלקכם טענתם שהשוער הוא האשם העיקרי בספיגת השער. ובכן, קראו את הדגשים המצורפים שהשוער היה צריך לשים לב אליהם בפעולתו.

איכות עצירת הכדור- במידה ואנו רוצים לעצור כדור שנמסר לעברנו בעוצמה, תוך כדי עצירת הכדור אנו צריכים "לספוג" את עוצמת המסירה ע"י לקיחת אותה הרגל אחורה ברגש. במידה והכדור מגיע אלינו באוויר יש להכניס את הרגל מעל הכדור, בכדי להוריד אותו בחזרה לכיוון הקרקע תוך שילוב של "ספיגת" עוצמת המסירה.

קבלת החלטות - למרות מסירתו הרעה של הבלם, השוער היה חייב להרחיק את הכדור בנגיעה כאשר זיהה שמתבצע לעברו לחץ ע"י החלוץ היריב ולא זיהה שחקנים מקבוצתו שיוצרים לו זוויות מסירה.

אז מי אשם ?

גם לבלם וגם לשוער יש חלק גדול בספיגת השער. אם הבלם היה מוסר טוב סביר להניח שהשוער היה יכול להשתלט על הכדור בצורה טובה. אבל, גם שהבלם מסר כדור לא טוב זה לא מנקה את השוער מהאשמת ספיגת השער. בסיטואציה הקיימת שנוצרה לו הוא היה חייב לקבל החלטה טובה יותר.

תמיד תזכרו שבספורט קבוצתי כאשר יש טעות, הטעות היא לא של שחקן בודד אלא של כל שחקני הקבוצה, אל תחפשו אשמים בודדים. אותו הדבר כאשר קבוצה מבקיעה שער, השער הובקע לא רק בזכותו של השחקן שהבקיע אלא בזכות שאר חברי הקבוצה שסביבו.

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page