top of page

לואיס סוארז - החלוץ הטוב בעולם ?

לואיס סוארז, חלק משלישיית ה MSN בדרכו להיות החלוץ הטוב בעולם. בעונה הנוכחית הוא אחראי על עשרים ותשעה שערים בתשעה עשר משחקים, עשרים וארבעה שערים שערים הוא כבש ועוד חמישה בישולים . אחת הסיבות העיקריות להפיכתו של סוארז לחלוץ ב TOP LEVEL היא חוכמת המשחק שלו.

אחד התהליכים הקוגניטיביים עליהם אנו עובדים, בכדי לשפר קבלת החלטות, באימון הנוירו-קוגניטיבי, באימונים אישיים ובמחלקת הנוער של מכבי ת"א הוא : זיהוי - קלט- פלט. מה בעצם אומר כל שלב בתהליך ? בכדי לקבל החלטות טובות יותר במהלך המשחק הספורטאי צריך בכל רגע נתון לבצע אינסטנקטיבית את שלושת השלבים הללו. שחקנים רבים נופלים בשלב הראשון- זיהוי, כאשר הכדור מגיע אליהם לרגל הם אינם יודעים מה קורה סביבם, התוצאה היא משחק איטי יותר ו/או איבודי כדור רבים יותר. שחקנים רבים מצליחים לבצע בצורה טובה את השלב הראשון, אך נופלים בשלב השני- קלט, השחקנים מזהים מה קורה סביבם לפני שמקבלים את הכדור, אך כשנשאל אותם מה מתרחש סביבם הם יגידו שלא הצליחו לקלוט שום דבר או קלטו רק חלקיק של מידע מתוך הסך השלם. קיימים גם שחקנים שמבצעים את שני השלבים הראשונים בצורה נפלאה, אך בשלב השלישי -פלט ,"נופלים".

לפני שהשחקן מקבל את הכדור הוא יודע מה קורה סביבו, מזהה איפה נמצאים שחקניו לקבוצה או שחקני היריבה אך ב"קבלת החלטות" שלו הוא מבצע את הפעולה הלא נכונה. קבלת החלטות לא נכונה יכולה לנבוע מכמה סיבות עליהם נדבר בעתיד. השחקנים החכמים, המושלמים הם אלו שמצליחים לעשות את התהליך הזה בצורה נכונה לאורך זמן עם מספר מועט של טעויות.

בסרטון של לואיס סוארז אנו רואים אותו ממש בתחילת המהלך סוקר את השטח, מחפש לאן לרוץ, מבצע תהליך חשיבה לפני שמתחיל לרוץ (ולא להפך, רץ ואז חושב ) הוא מזהה את השטח שנוצר בין הבלם למגן השמאלי. מתחיל תנועה לעומק בתזמון מושלם ומקבל כדור מדויק מניימאר. חשוב לנו להדגיש שוב, שימו לב על סוארז בתחילת המהלך, מרבית החלוצים היו מתחילים תנועה לעומק או שעמדת המוצא שלהם הייתה בכלל על סף הרחבה. הפעולה שלו מעידה על תהליכי חשיבה עמוקים, על הבנת המשחק ברמה הגבוהה ביותר שיש.

מעוניינים לדעת איך מייצרים שחקנים חכמים ?

כנסו ללינקים המצורפים !

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page