top of page

איך מפתחים ספורטאי חכם - חלק ג'

זהו חלק שלישי ואחרון בסדרת המאמרים על פיתוח ספורטאי חכם. במידה ולא קראתם את החלקים הראשונים של המאמר היכנסו ללינקים המצורפים.

מהן אבני הדרך לפיתוח ספורטאי חכם?

http://bit.ly/1QnOvOS

7. למידה מטעויות – שחקן שעשה טעות, זה שחקן שמנסה לעשות דברים חדשים. עזרו לו וכוונו אותו לשים לב לדגשים הנכונים בכדי שיוכל לתקן את טעויותיו. עשו זאת בעזרת צפייה בוידאו או ע"י שיחזור המהלך בצורה ברורה וכשאתם והשחקן רגועים ו"קרים". למדו את השחקן מהם הדגשים הנכונים לביצוע התרגיל או הפעולה הטכנית כך שיוכל לתת משוב עצמי כאשר אתם לא מסתכלים. שחקן שידע מהם הדגשים ינסה לשמור עליהם.

8. ריכוז- השחקן צריך ללמוד לשמור על ריכוז לאורך זמן. היכולת לשמור על ריכוז אינה נמדדת כאשר הגירוי של השחקן גבוה, אלא דווקא כשהגירוי של השחקן מונוטוני וחוזר על עצמו. נכון זה טבעי להשתעמם ולאבד ריכוז במצב כזה, אבל שחקן צריך ללמוד לתת לעצמו גירויים ומניעים פנימיים לשמור על ריכוז גם בתרגיל פסים פשוט. אם בכל פעם שהשחקן ישתעמם מתרגול כזה או אחר המאמן "יזדהה" איתו ויעבור לתרגיל אחר, המאמן לא עוזר לשחקן אלא מחזק את הקושי שלו. דגש בהנחייה של המאמן כי המטרה של התרגיל, מעבר לשיפור הטכניקה, היא שכל אחד ימצא את הדרך שלו לא להשתעמם ולאבד ריכוז, תהפוך את ההתמודדות של השחקנים ממוקדת והם בהחלט יכולים להפתיע את עצמם בפיתרונות שימצאו. כשנתייחס לריכוז כאל מיומנות שניתנת לפיתוח ולאימון כמו מיומנויות אחרות- ולא כמצב נתון שאי אפשר לשנותו- אז גם השחקנים שלנו יהפכו את זה למטרה שלהם.

9. קשב- דפוסי הקשב של כל אחד מאיתנו שונים, חלקנו יכולים להתמקד בגירוי המרכזי תוך כדי קליטת גירויים משניים מבלי שזה יפריע לנו, אחרים מוסחים מכל גירוי משני, ואחרים כל כך ממוקדים בגירוי המרכזי ואינם קולטים גירויים משניים כלל. העניין המרכזי הוא שכמו מרכיב הריכוז, גם דפוסי הקשב שלנו ניתנים לאימון ולהכוונה. שלבו באימון הנחיות ויזואליות במקביל להנחיות קוליות והדגישו מה היא ההנחיה המרכזית, עשו תרגול בסביבה 'שקטה 'ותרגול בסביבה 'רועשת'. תרגלו את השחקנים ללא אפשרות לדבר, ובכך תלמדו אותם להתמקד בתקשורת שאינה מילולית- ועשו גם את ההפך, חייבו אותם לדבר גם לכאורה יש קשר עין ואין צורך ' אמיתי' לדבר. הדיבור, בדיוק כמו המבט לפני קבלת הכדור, צריך להפוך להרגל מנצח שלהם. למדו את השחקנים להכיר בדפוסי הקשב שלהם ומי שצריך קשר עין עם המאמן כדי לשמור על קשב שידאג בעצמו למיקום שלו בזמן שיחה, מי שצריך להוריד את עיניו ולזוז מעט במקום מבלי להפריע לאחרים על מנת להקשיב, עודדו אותו לעשות כך.השתמשו בעזרים ויזואליים כמו שרטוט על לוח משחק, הדגמה מוחשית בליווי הסבר מילולי והפנימו כל לכל שחקן דרכי קלט שונות במקצת.

(שרן ייני, באימון לפיתוח הקשב והריכוז )

במידה ולא קראתם את החלקים הראשונים של המאמר היכנסו ללינקים המצורפים.

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page