top of page

למה ג'אגלינג ?

הרבה פעמים אנו שומעים "מה זה השטויות הללו ? ", "איך זה קשור לכדורגל/כדורסל ? ". אלון גילת, שחקן כדורסל ממחלקת הנוער של קריית אונו, הוא שחקן שעובד איתי כבר תקופה ארוכה. אלון החליט לרשום על הג'אגלינג ואיך הוא עוזר לו בספורט ובחיים. בסוגריים, שווה לקרוא, גם בכדי לקבל טיפים, וגם בכדי לקרוא איך נער בן 17 רושם, גילינו שיש לו גם כישרון לכתוב. ועכשיו, לקטע של אלון.

הפגישה הראשונה שלי עם הג׳אגלינג דווקא לא הייתה במסגרת האימונים הנוירו-קוגניטיביים. נחשפתי לג׳אגלינג בכיתה ה׳ בתוכנית העשרה לתלמידים מצטיינים. נהניתי מאוד, ממש כמו כולם. זרקתי כדורים באוויר ומידי פעם תפסתי איזה אחד או שניים. לא ממש הבנתי כיצד זריקת שלושה כדורים באוויר ותפיסתם קשורה להעשרה שלי ושל יכולתי הלימודיות. כנראה שמרכזי התוכנית ידעו משהו שאני נוכחתי לדעת רק אחרי מספר שנים, כאשר התחלתי להתאמן עם רוני. בהתחלה, קיבלתי דף תרגול ואחד התרגילים היה לעשות ג׳אגלינג במשך עשר דקות. נכון, בהתחלה כשלא שולטים בזה אז זה מעצבן, מעצבן מאוד אפילו. אבל אני, לא טיפוס שיוותר אז כל יום תרגלתי, לא עשר דקות, עשרים דקות, חצי שעה, בכל הזדמנות פנויה שהייתה לי לקחתי את הכדורים והתחלתי לזרוק אותם באוויר. לאט לאט התחלתי להשתפר, התחלתי לעשות תרגילים מסובכים יותר ויותר.

נכון, כשרואים אותי עושה ג׳אגלינג לא ממש מבינים למה אני עושה את זה. אבל זוכרים אותי אז? תלמיד בכיתה ה׳ שלא הבין? היום אני מבין בדיוק את הסיבה. את הסיבה שבכל דף תרגול שקיבלתי, 77 במספר, היה תרגול שלא ירד, ג׳אגלינג עשר דקות. העניין בג׳אגלינג הוא ההתעסקות. כולנו מכירים מצבי לחץ בחיים, הם לא נמנעים. משחק חשוב, מבחן בגרות, טסט, מפגש עם חברה, הם רק דוגמא קטנה לכמה מהם. כשאני חווה את הלחץ הזה, שאגב, רבים מאיתנו מעידים שהם לא ממש יודעים איך להתמודד איתו, אני עושה ג׳אגלינג. הג׳אגלינג מעסיק את הראש שלי בדברים אחרים, מנתב את הפעילות החשמלית שבו לריכוז בפעולות שהידיים עושות, בתיאום האיברים ובתחושת הנאה צרופה כאשר מצליחים תרגיל שעליו התאמנת שבועות רבים. בלי לשים לב, אני שוכח מהמחשבות שהיו לי, לא נותן להן להטריד את ראשי, עוצר אותן בשנייה שהן מתחילות להגיע ובכך מונע מהלחץ להגיע לדרגות גבוהות ולמנוע ממני להיות במיטבי.

זו לא בושה לעשות ג׳אגלינג. אל תתרגשו מכך שהחברים שלכם לא מבינים מה אתם עושים לפני האימון במקום לשרוך את השרוכים של הנעליים, או אולי שאמא לא מבינה למה קמת יותר מוקדם ביום של הטסט כדי לזרוק שלושה כדורים באוויר. קשה להסביר במילים את התרומה של הג׳אגלינג, את איכות החיים שהוא מעניק. צריך לתרגל ולתרגל כי בסופו של דבר, הרווח כולו שלכם. בסופו של דבר, בשילוב עם הכלים שמעניקים באינפיניטי מינד, אתם תדעו להיות מודעים לגוף שלכם ובעזרת הג׳אגלינג להוריד את דרגות המתח, להיכנס לריכוז, ולהוציא מעצמכם את הכי טוב שאפשר.

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page