top of page

יום רע במשרד

ססק פברגאס- אלוף עולם, אלוף אירופה, אלוף ספרד, אלוף אנגליה ובאמתחתו מספר רב של תארים קבוצתיים ואישיים נוספים בהם זכה. למרות שלל התארים בהם זכה, גם לשחקן ברמתו יכולים להיות משחקים רעים. באנגלית הביטוי הוא "יום רע במשרד " (bad day in the office).

הרבה פעמים אני שומע מהשחקנים וסביבתם את אותו משפט : " כאשר הוא יהיה ברמה הזאת הוא יוכל לעשות טעויות כמוהו" לא רק שהמשפט רחוק מלהיות נכון, הוא גם מוסיף המון משקל על כתפי השחקן, שברוב המקרים הוא שחקן צעיר. לאחר שמשפט כזה נאמר לשחקן מחשבתו הראשונה היא - " עד שאני לא אהיה ברמה הזאת אסור לי לטעות?? " . בעבודתי עם שחקנים צעירים אני מבהיר להם שהטעויות הם חלק קריטי בתהליך ההתפחות כשחקן. ושחקן שלא טועה זה שחקן שלא לומד דברים חדשים. פעם אחר פעם אנחנו מבקשים בעבודתנו לאחר טעות להמשיך הלאה לפעולה הבאה! הטעות כבר נעשתה, אין את הנעשה כבר אין להשיב אלא רק לתקן ע"י פעולה טובה לאחר מכן. במרבית המקרים, שחקנים צעירים לא מסוגלים לעשות את המעבר הזה, ונוצר בראשם "כדור שלג", כלומר טעות מביאה לעוד טעות.

ברגע שאנחנו מרוכזים במטרות שאינן בשליטתנו, אנחנו בעצמנו מגבירים את רמת הלחץ שלנו ובדרך זו מכשילים את עצמנו. מאמן המכללות האגדי ג'ון וודן* אמר, כי מעולם לא ציין בפני שחקניו שהם חייבים לנצח משחק מסוים; הוא רק דרש מכל אחד משחקניו לעשות את המקסימום כדי להיות מרוכז ולשחק עם ביטחון. זה כרוך תחילה באימונים, בשינה, בתזונה, בהקפדה על הפרטים הקטנים וממשיך עם המחשבות בימים שלפני משחק.הצבת מטרות סבירות תעזור לכם להגיע מרוכזים ועם ביטחון למשחק. ההבדל בין מטרות סבירות לבין לא סבירות טמון ביכולת השליטה שלכם עליהן.

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page