top of page

מסי של ה- NBA

גולדן סטייט של סטפ קארי ודריימונד גרין, המסי והבוסקטס של גולדן, שוברת את שיא הנצחונות בכל הזמנים,והופכת לקבוצה עם פתיחת העונה הטובה ביותר. גולדן סטייט שוברת את שיאם הקודם של יוסטון רוקטס ושל הוושינגטון.

"כישרון מנצח משחקים. עבודת צוות ואינטיליגנציה זוכות באליפות " - מייקל ג'ורדן. את הטענה הזו של ג'ורדן מוכיח מחקר שנערך באוניברסיטת נוטרדאם בארה"ב, ואשר ממצאיו פורסמו לאחרונה בכתב העת "אקדמי אוף מנג'מנט ג'ורנל". המחקר בחן 67 צוותי עובדים בשש חברות שונות, ומצא כי הצוותים המצליחים ביותר היו אלו שבהם העובדים חשו כי עבודתם תסייע לעמיתיהם לעבודה, ללקוחות ולקהילה כולה.

פ'יל ג'קסון בספרו "11 אליפויות" מצוטט כאומר- " wisdome is always an overmatch for strengh "

לא במקרה הוא שדווקא בליגה עם השחקנים הטובים בעולם, האתלטיים ביותר, הנחושים ביותר, ג'קסון מדבר על חוכמת משחק כעל המפתח להצלחת קבוצה.

גם מייקל ג'ורדן וגם פ'יל ג'קסון, מבינים ששחקנים חזקים, מהירים ובעלי מוטיבציה גבוהה זה חשוב ואף מצוין. אך התכונות הללו בלבד לא יביאו לקבוצת ספורט את האליפות. לתכונות הללו, בליגות הטובות בעולם בענפי הספורט השונים חשוב להביא גם "אינטיליגנציית משחק". לדעת לקרוא את המשחק. לזהות מהלכים קדימה. לקבל החלטות נכונות תחת לחץ. לבצע את הפעולות הלא צפויות.

קשב וריכוז

מלבד כושר גופני, אתלטיות, שליטה בכדור, קליעה וכו', שחקן כדורסל זקוק גם כישורי קשב וריכוז גבוהים, קואורדינציה טובה, יכולת עיבוד מידע מהיר – ואת היכולת לעשות כל זאת תחת לחץ, או במקרים אחרים, לעשות זאת ללא כל לחץ. כולנו מכירים את השחקנים שמופיעים רק כשכל המשחק תלוי בהם, אז הם מתעוררים ומתחילים לשחק טוב. אלה שחקנים שרמת העוררות שלהם מגיעה למצב אופטימלי ומאפשרת להם ביצועים טובים רק בזמן לחץ. זה טוב, אבל לא מספיק. לעומתם, ישנם שחקנים

ש "נעלמים" במשחקים גדולים או תחת לחץ. רמת התפקוד של שני סוגי השחקנים הללו תלויה יותר מידי בגירויים חיצוניים. בשני המקרים התוצאה היא חוסר יציבות של השחקן. היציבות של השחקן קריטית, כיוון שהיא מרכיב עיקרי בבניית חוסנו המנטלי.כישורי קשב וריכוז, תכנון, עיבוד מידע מהיר וכישורים קוגניטיביים אחרים מפותחים הם חלק מהמרכיבים שיוצרים חוסן מנטלי. אימון של המערכות הקוגניטיביות בשילוב עם עבודה תנועתית - חושית המותאמת לספורטאי בקפידה, יכול להקטין למינימום את מידת התלות של השחקן בגירויים חיצוניים ולאפשר לו ויסות ושליטה עצמית גבוהים יותר.

אינטליגנציה

מארי גרין, אימו של דריימונד - " כשדריימונד היה בכיתה ט' ונתפס מעתיק בבחינה במדעים, אמו אסרה עליו לשחק כדורסל במשך קיץ שלם בנימוק ש"איש לא רוצה להתעסק עם אתלט טיפש"."הצלחתה היתה מרשימה. אחרי אותו קיץ הפך גרין מליצן הכיתה לאחד התלמידים המצטיינים בה. "אם אמי לא היתה עושה זאת, לא הייתי היכן שאני היום, כי הציונים היו מונעים ממני ללמוד במכללה", הודה. "

לדעתנו, סטפן קארי הוא הליאו מסי של הNBA, ולברון ג'יימס הוא הכריסטיאנו רונאלדו. שניהם מהשחקנים הטכנים בעולם, כל אחד עם החוזקות שלו והחולשות שלו. האחד ניחן בחוכמת משחק אדירה, השני מסתמך בעיקר על נתונים פיזיים. אחד מנסה לקחת את המשחק כל הזמן עליו, השני משחק בשביל הקבוצה. שניהם כמעט בלתי ניתנים לעצירה, קרי תמיד יפתיע אותך, יעשה בדיוק את מה שלא ציפית שיקרה, לברון יעשה בדיוק את מה שציפית שיקרה, אבל עדיין לא תוכל לעצור אותו. האחד הוא גוליית והשני הוא דוד.

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page