top of page

סודות "הטיקי-טאקה"

ברצלונה מבצעת 24 מסירות לפני שמבקיעה את שערה הראשון בסופר קלאסיקו !! במאמר זה אפנה את תשומת לבכם לחלק מן הסודות של משחק "הטיקי-טאקה"

לפני שנתייחס לגול ולהתנהלות ההתקפה שהובילה לגול המדהים הזה, נפנה את תשומת ליבכם לשלושה אלמנטים שחשוב שתשימו לב אליהם. התמצאות במרחב, קבלת כדור עם הרגל הרחוקה, ותנועה לאחר מסירה. שלושת האלמנטים הללו הם חלק מן הבסיס לפיתוח שיטת ה "טיקי-טאקה ".

שימו לב במהלך ההתקפה, לפני שכל שחקן מקבל כדור מה הוא עושה. הפעם, אל תמקדו את המבט שלכם בכדור כמו צופים רגילים! אלא שימו לב להתנהלות של השחקנים האחרים במגרש כאשר הכדור לא נמצא אצלם ברגל.

אחרי שראיתם את הסרטון, ושמתם לב לשלושת הדגשים שציינתי בפניכם, האם הצלחתם לשיב לב לדפוסים הללו שכמעט בכל פעולה חוזרים על עצמם?

האם שמתם לב שבמרבית המקרים, כאשר שחקן מקבל כדור לרגל הוא כבר יודע מהי פעולתו הבאה? איך השחקן יודע מהי פעולתו הבאה? מושג זה נקרא התמצאות במרחב. השחקן סורק ויזואלית את סביבתו גם כאשר הכדור לא נמצא באזור שלו. כאשר הכדור מתקרב אליו הוא כבר יודע היכן נמצאים כל שחקני היריב ושחקני קבוצתו. הוא לא צריך לעצור את הכדור ורק אז לבצע את תהליך הסריקה. תהליך הסריקה מתבצע "הרבה " לפני שהכדור מגיע אליו לרגל. פעולה זו עוזרת לו לקבל החלטה מהירה יותר וברוב המקרים גם החלטה טובה יותר.

עצירת הכדור ברגל הרחוקה תגיע תמיד לאחר הסריקה הויזואלית. עצירה זו תעזור לשחקן "לפתוח" את גופו ולשנות את כובד המשחק מצד לצד. עצירה זו גם עוזרת לשחקן, ומייצרת לו מגוון רחב יותר של אפשרויות מסירה.

לאחר שהשחקן מבצע סריקה ויזואלית, עוצר כדור ברגל הרחוקה ומוסר את הכדור תמיד תגיע לאחר מכן תנועה של השחקן שמסר את הכדור. התנועה לא חייבת להיות תנועה קדימה ! (משום מה בכדורגל אצלנו מרבים לחשוב שתנועה חייבת להיות קדימה.... ) לאחר פס חייבת להיות תנועה כדי לייצר זוויות מסירה נוספות לשחקן שנמצא עם הכדור.

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page