top of page

טיפ 38 – הפסק לפני שתותש, טיפ 39 – תרגל מיד לאחר ביצוע

לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!

מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן.

בעיסוקים רבים, במיוחד ספורטיביים, רפואיים וצבאיים, יש מסורת ארוכה של עבודה עד תשישות מוחלטת. המסורת הזו היא שימושית במיוחד בשיפור הכושר והקשיחות המנטלית, ובחישול קשרים רגשיים קבוצתיים.

אבל כאשר מדובר בלמידה, המסקנה המדעית היא ברורה: תשישות היא האויב. עייפות מאיטה את פעולת המוח. היא גורמת לטעויות, מפחיתה את הריכוז ומובילה לקיצורי דרך, שיוצרים הרגלים רעים. אין זה מקרה שרוב חממות הכישרונות שמות דגש על תרגול כאשר המתרגלים רעננים, בדרך כלל בבוקר, אם זה מתאפשר. כאשר התשישות מתגנבת לתרגול שלך, הגיע הזמן להפסיק לתרגל.

טיפ 39 – תרגל מיד לאחר ביצוע

הטיפ הקודם עסק בחשיבות התרגול כאשר אתה רענן. הטיפ הזה עוסק בסוג אחר של רעננות, שמגיעה ברגע שלאחר ביצוע, משחק או תחרות. ברגע הזה, תרגול הוא כנראה הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות. אבל זה הדבר הראשון שכדאי לך לעשות, אם אינך עייף מדי, משום שהוא מאפשר לך לאתר את הנקודות החלשות שלך ולתקן אותן. כפי ששחקן הגולף ג'ק ניקולאוס אומר: "האימונים המועילים ביותר שלי הם לאחר סיבוב של משחק. ברגע הזה הטעויות שלי טריות בזיכרון ואני יכול לגשת למשטח האימון ולעבוד עליהן באופן ממוקד".

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page