top of page

טיפ 6 – בחרו בספרטניות ולא במותרות

לראשונה בעברית הספר הקטן של הכישרון: 52 טיפים לשיפור כישוריך, מאת דניאל קויל!

מה שתמצאו בספר זה הוא אוסף טיפים פשוטים ומעשיים לשיפור מיומנויות, שאספתי ישירות מן החממות בהן ביקרתי ומן המדענים החוקרים את הנושא. הטיפים הוכחו בשטח, הם בעלי גיבוי מדעי והחשוב מכל – תמציתיים. בסופו של דבר כולנו מנווטים בחיים עמוסים ומורכבים. הורה או מורה, ספורטאי או מאמן, אמן או יזם, כולנו רוצים לנצל באופן מיטבי את הזמן והאנרגיה שלנו. בפיתוח הכישרון שלנו אנחנו יכולים להפיק תועלת ממדריך למשתמש, משהו שינחה אותנו – עשו כך, לא כך. אנחנו יכולים להרוויח ממדריך מומחה שמונח בכיסנו. אנחנו יכולים להיעזר בספרון קטן

טיפ 6 - בחרו בספרטניות ולא במותרות

אנחנו אוהבים נוחות. אנחנו אוהבים מתקני אימון משוכללים, משרדים יוקרתיים מחופים עץ אלון, מלתחות מבריקות מניקיון, ומגבות רכות ומפנקות. למרבה הצער, מותרות הן סם הרדמה למוטיבציה: הן מאותתות לתת-מודע שלנו להתאמץ פחות. הן לוחשות: "תרגיע, כבר הצלחת".

חממות הכישרונות אינן מפנקות. למעשה הן מייצגות את ההפך עד כדי כך, שהן נקראות "אוניברסיטאות הארוורד של גדרות רשת". מחנות המוסיקה הטובים ביותר – במיוחד כאלה שהיו יכולים להרשות לעצמם יותר – כוללים בעיקר בקתות מטות-לנפול. מועדון המים של צפון בולטימור, שבין בוגריו מייקל פלפס ועוד ארבעה מדליסטים אולימפיים, נראה כמו אכסניית נוער דלת-תקציב. בתי הספר המובילים בעולם – אלה של פינלנד ושל דרום-קוריאה, שמובילים באופן קבוע את מדדי דירוג התלמידים בעולם, כוללים חדרי כיתות פשוטים וסגפניים, שנראים כאילו לא השתנו מאז שנות החמישים.

המסר בטיפ הזה הוא לא מוסרי; הוא עצבי. חללים פשוטים וצנועים, ללא הסחות דעת מיותרות, עוזרים למקד את תשומת הלב בתרגול העמוק שלפניכם: להשיג, לתרגל שוב ושוב ולהיאבק. כאשר אתם יכולים לבחור בין פינוק לבין ספרטניות, בחרו בספרטניות. התת-מודע שלכם יודה לכם.

שימו לב לתנאים במחנה האימון של Holger Geschwinder מאמנו האישי של דירק נוביצקי.פשטות בשילוב נוף יפה

קישור לטיפים 4 ו 5

פוסטים אחרונים
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page